Dragon Age 2 Dragon Age 2
تاریخ : دو شنبه 30 خرداد 1390
نویسنده : Oda Pardeks

پلتفرم: PC، Xbox 360و PS3

تهيه کننده: EA

سازنده: BioWare

سبک: نقش‌آفريني

تاريخ انتشار: 17 اسفند 89

 

«عصر اژدها: ريشه‌ها» بعد از 5 سال انتظار در سال 2009 منتشر شد و توانست نظر مثبت اكثر منتقدان را به دست بياورد و جوايز متعددي را از آن خود كند. تقريبا 18 ماه بعد از انتشار آن، نسخه دوم‌اش 17 اسفند براي هر سه پلتفرم PC، Xbox 360و PS3 منتشر شد. با توجه به اين كه هنوز تمام محتواي قابل دانلودي كه وعده‌اش را براي «ريشه‌ها» داده بودند منتشر نشده است، باور نمي‌كرديم كه اينقدر زود يك دنباله كامل براي اين بازي ساخته شود. بعد از كلي كنجكاوي متوجه شديم كه آنها به جاي خود باقي هستند و اين بازي هم منتشر مي‌شود و از آنجا كه داستان بازي نسخه دوم در ادامه نسخه ريشه‌هاست، ولي از يك زاويه ديگر به قضيه «دارك اسپان‌ها» نگاه مي‌كند، اين موضوع منطقي به نظر مي‌رسد. يكي از مباحث مهم ديگر در مورد ريشه‌ها انتخاب پلتفرم مناسب بود كه در اين مطلب قصد داريم در اين روزهاي پر از بازي‌هاي سياهچال‌گونه و داراي اژدها اين مورد را براي نسخه پيش رو بررسي كنيم.

همان‌طور كه انتظار مي‌رفت ريشه‌ها در كامپيوتر، بازي تقريبا سختي بود و استفاده هميشگي از منوي توقف (Pause) و استراتژي‌هاي گروهي هوشمندانه‌اي را براي مبارزات مي‌طلبيد. در نسخه xbox360، افت فريم مشهود و پيچيده بودن منوها در مبارزه‌ها از اشكالات اصلي بود. ازاين بحث كه بگذريم كاملا مشخص است كه نسخه دوم بسيار بهتر از نسخه قبل است، به خصوص روي xbox360 ديگر از افت فريم خبري نيست و كنترل هم كمي ‌راحت‌تر شده است. منوها كلا تغيير كرده مثلا درخت‌واره مهارت از اول طراحي شده است و ديگر به پيچيدگي و خسته‌كنندگي ريشه‌ها نيست. جنگجو، جادوگر و حيله‌گر، كلاس‌هاي بازي را تشكيل مي‌دهند كه هركدام 6 درخت‌واره مهارت دارند، بنابراين حالت‌هاي زيادي براي شكل دادن به شخصيت‌تان داريد كه مثل بازي گذشته ارزش تكرار آن را بسيار بالا مي‌برد. مبارزات بسيار سريع شده‌اند، البته اگر نخواهيد مدام بازي را متوقف كنيد. سنگيني شمشير جنگجوها را احساس مي‌كنيد در ضمن وقتي جادوگرها گلوله‌هاي آتش را از آسمان بر سر دشمنان نازل مي‌كنند، افكت‌هاي بصري فوق‌العاده‌اي را شاهد هستيد. به رده سني بايد توجه داشته باشيد چون اين بازي هم مثل پدر خود از خشونت زيادي برخوردار است و خون در همه جاي بازي وجود خواهد داشت. ديالوگ‌ها ساده‌تر شده‌اند و ديگر مجبور نيستيد فهرستي بلند بالا از جملات را بخوانيد و انتخاب كنيد، بلكه بيشتر شبيه بازي اثر جرمي‌عمل خواهيد كرد و اين موضوع باعث سريع‌تر شدن بازي مي‌شود. لحن صحبت‌تان هم كنار جملات مشخص شده است و مي‌توانيد از هر لحني كه مي‌خواهيد استفاده كنيد. بديهي است در صورت انتخاب لحن خوب، ارتباط بهتري با ديگران برقرار مي‌كنيد و در صورت عكس اين مطلب، همه از شما متنفر مي‌شوند. من شخصا موافق اين موضوع نيستم چون براحتي عناصر نقش آفريني و مواجهه با تبعات تصميم‌گيري‌ها و صحبت‌هايتان را كمرنگ مي‌كند. انتخاب تصميم‌ها با كنترلرها بسيار سازگار شده است، ولي همچنان در كامپيوتر راحت‌تر است. از تغييراتي كه شايد به مذاق PC بازها خوش نيايد اين كه كاملا نمي‌توانيد از زاويه بالا به مبارزات نگاه كنيد و در واقع در بازه خاصي محدود هستيد. طراح روند بازي، آقاي «لازين» اين‌طور گفته كه اين موضوع، اشيا و فضاهاي زيادي را مي‌طلبيد كه با محدوديت‌هاي ما در اين بازي سازگار نبود. پس ترجيح داديم كه محيط‌ها كمتر ولي زيباتر به نظر برسد. متوقف كردن و زوم كردن هنوز هم هسته اصلي مبارزه‌ها را تشكيل مي‌دهد و در برابر باس فايت‌ها بسيار كارآمد است. البته هنوز هم در انتخاب دستورها محدود به يك دستور هستيد و براي اين كه بتوانيد دستور بعدي را صادر كنيد مجبوريد منتظر اتمام دستور اول باشيد ولي همزمان همه گروه را مي‌توانيد كنترل كنيد و با توجه به پيش‌بيني عكس‌العمل‌هاي دشمنان مي‌توانيد از حمله يا دفاع استفاده كنيد. در اين رابطه لازين مي‌افزايد كه تعداد دشمنان در اين بازي از «جمهوري شب قديم» هم بيشتر است و براي دستورنويسي اين همه دشمن هم با محدوديت مواجه بوديم.

در نهايت بازي بيشتر در كامپيوتر قوي توصيه مي‌شود چون همه محيط‌ها و جزئيات شخصيت‌ها را در بالاترين وضع ممكن خواهيد ديد و همه چيز طبيعي به نظر مي‌رسد. در ضمن به فكر محتواهاي قابل دانلود بعد از آن هم باشيد كه دسترسي به آنها براي ما با كامپيوتر بسيار راحت‌تر و كم‌خرج‌تر از كنسول‌ها خواهد بود.




|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
موضوعات مرتبط: , ,
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








آخرین مطالب

/
به وبلاگ من خوش آمدید